era frågor - mina svar

Q: Vilket gymnasie och vilken linje har du valt och vad hade du velat jobba som i framtiden?
  A: Jag har valt ekonom på Procivitas här i Helsingborg! I framtiden hade jag väl helst velat jobba med design som de ser ut nu. Men har alltid haft en tanke om att jobba med människor eller något utåtriktat med, som sociala medier eller någo som når ut till människor, så vi får se vart jag hamnar.
 

Q : Vad för linje & skola ska du gå på gymnasiet?

A: Som ovan,Procivitas Ekonomi, men får ju de klara beskedet den första juli, imorgon alltså, om jag inte minns fel!

Q: Äter du någonsin godis? :)

A: Haha ja absolut!! Tycker de är gott men är inte så ofta sugen på just godis och när jag väl är det mår jag tyvärr illa ganska snabbt. Eller tyvärr och tyvärr haha.. kanske är bra..? Men så är de med de mesta sötsaker, jag tycker de blir för mycket och mår sedan illa.

Q: Älskar dina matvanor!! Du äter så gott! Kan du inte göra ett inlägg (eller video, du gör som du vill) där du lägger ut bilder på vad du äter på en helt vanlig dag? :)

A: Vad roligt att höra! Absolut hade jag kunnat göra de. Äter inte som vanligt nu på sommarlovet men hade kunnat göra en "vanlig dag" och en "vanlig dag på sommarlovet".


Q: Köpte du din vita kjol på new yorker nyligen?
A: Tyvärr inte. Det va nog 2 år sedan tror jag.

Q: Hur många gånger i veckan gymmar du?

A: Allt från 5-8 pass i veckan. Beror på väder, mående och hur mycket jag har att göra och vad jag har att göra, haha.


Q: Tips för att få bra hy? Har du bra hy nu?
A: Rengöra den ordentligt, inte sova med smink, dricka vatten och äta bra är de som hjälper min hy. Jag hade ganska mycket acne när jag var yngre och självfallet har jag fortfarande finnar. Har inte bra hy men kan stå ut med mina finnar även fast jag HATAR dem.

Q: Åh, var köper du sushi? Bor nämligen också i Helsingborg och älskar sushi men äter det tyvärr inte så ofta faktiskt haha! Något ställe du varmt skulle rekommendera? Och pris också? :)

A: Jag och mamma köper oftast från Sugoi Sushi som finns vid polishuset här i Helsingborg samt ute på Väla. Priserna där är ganska lagom och det är verkligen prisvärt om man tänker på sushi - priser. Annars har Wakarini Sushi, som ligger på drottninggatan 74, väldigt bra sushi, dock lite dyrare. Har har hört mycket gott om Tokyo 15 som ligger mitt emot ic om du hoppar av vid konserthuset, men det är dyrare.

Q: Längtar till fler av dina träningsvideos kommer upp!! Om du nu gör fler haha, älskade magövningsvideon, kör flera av de på mina pass nu :)

A: Gud vad roligt att höra!! Kommer flera, lovar, de tar bara lite tid...

>

Q: Ja, vloggar i London tack!
A: Ska försöka fixa det!!

Q: Skulle vara skitkul om du kunde vlogga några av dina dagar nu när du har sommarlov!

A: Ska försöka fixa det, älskar själv att vlogga så ska nog kunna lösa de.

Q: Gör en video på hur du gör dina ögonbryn! Såååå snygga

A: Tack så mycket för de första! Ska försöka få upp en smink rutin och då kommer de ingå i den, men det får bli efter London!

Q: Hur är du så brun? Solarium? Bra pigment? Huuuur? Hahaha :)

A: Haha, tar det som en komplimang att du tycker de då jag själv tycker jag är likblek, sminket hjälper mig ;-) Men jag antar att jag har ganska bra pigment. Solade bara solarium 2 gånger i våras och det sitter ju verkligen inte kvar nu haha.

Q: Du har en sjuuuuk kropp!! Hur många gg i veckan tränar du? Och hur lägger du upp det?

A: Men gud vad glad jag blir, tusen tack!! Jag tränar allt mellan 5-8 pass i veckan, de är de vanligaste. Ibland under sommaren blir de dock mer och har jag tid på vardagar kan jag träna mer. Men räkna med 6 pass i veckan då det är de vanligaste. Jag tränar till exempel axlar och rygg tillsammans och då springer jag kanske till de. När jag kör bål (mage och nedre delen av ryggen) kör jag ALLTID ett längre cardio pass som är på minst en timme där jag bara fokuserar på att bränna kalorier och inte att träna min kondition då jag gör de när jag springer främst. När jag tränar ben kör jag cykel eller crosstrainer till och när jag kör armar kör jag oftast också lite cardio. Jag kör nästan alltid minst 45 minuter kondition på mina träningspass och brukar dela upp de på vissa pass, så 15 min uppvärmning och sen 30 minuter kondition. Viktigt och veta är att jag ABSOLUT inte vill skapa någon hets kring detta, detta är hur JAG gör och vad JAG mår bra av, man får testa sig fram vad som passar en själv bäst.

Q: Vad använder du för bronzer? Du ser alltid så brun och fräsch ut!

A: En från make up store främst men har även några andra från min isadora palett och en från h&m faktiskt!

Q:Hur länge har du gymmat? Varför började du gymma? :)

<
A: Sedan hösten 2014 om jag inte minns fel. Jag ville börja gymma tror jag bara, så då började jag på samma ställe som mamma. Kunde inte träna så mycket gympa pga min skada och därför var styrke träning bättre i perioder, och det är även de jag har fastna för och tycker är kul nu när jag inte håller på med gymnastik längre. Gymmet har verkligen hjälpt mig på vägen om man säger så!

Q: Varför tar inte du proteinpulver?:)

A: Jag tränar inte tillräckligt "Mycket och hårt" för att behöva ta det. Som mamma lärt mig kan man äta naturligt protein, vilket jag tycker är fräschar med. Det blir även då en mer naturlig kost och varför dricka protein när jag kan äta kvarg eller keso lika gärna? Självfallet kanske återhämtningen är bättre, men jag har klarat mig bra utan de och då de är mycket socker i de flesta finns de chans att du går upp i vikt om du inte tränar så hårt att du behöver de extra sockret, vilket inte jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn ♥:
Kom ihåg mig?

E-postadress, bara jag som ser.: (publiceras ej)

Din blogg eller hemsida :) :

Vad hade du på hjärtat ? ♥ :

Trackback
RSS 2.0